Első teendő: Össze kell ülni a kis csapatnak és 5-letelni, megvalósítási
lehetőségeket mérlegelni. Mi rengeteget böngésztünk a neten
különbözőbbnél különbözőbb kulcsszavakat kitalálva.
A vázszerkezet megtervezése a legbonyolultabb rész szerintem
Első döntés: miből legyen?
- lehet aluból (aluprofilok, lapok, tömbök) ebben az esetben meg kell választani a megfelelő vastagságot. Alunál előnyt jelent a súlya, de a merevítésekkel nem szabad spórolni. Összeségében rengeteg munka van vele, mellesleg nem olcsó a hegesztése, "bonyolult" (és költséges is). Lehet még csavarokkal, furatokkal rögzíteni (ilyet is láttunk), de én ebben nem hiszek, hiszen a csavarok súlya is összeadódik. - lehet vízvezeték csőből (vas). Akik gyakorlottak a hegesztésben, nyugodtan választhatják. Nagyon szép vázat ki tudnak alakítani belőle hajlítással (csőhajlító, oxigénnel való melegítéssel). Hátrány: ha rá akarunk valamit fogatni akkor kicsit nehezebb fúrni, de ez nem akkora akadály. Cső vastagságot itt nem tudok mondani, de remélem a kommentek majd segítenek. smile - lehetséges zártszelvényből (vas). Mi főleg ezzel dolgoztunk először, - azzal amit otthon találtunk - késöbb vásároltunk. Hegesztése, vágása egyszerű, ráfogatni alkatrészeket könnyű. Itt a vázhoz 1.5-3mm falvastagságú zártszelvényeket lehet használni.
jönnek az elvetemültebb 5letek: - üveg szál többen is elhatározták h. ezen anyagból csinálják meg a vázat. Előnye: könnyű, erős. hátránya: amíg összetapasztja valaki addig 4 kocsit meg lehet hegeszteni. Továbbá a vas még mindíg olcsóbb (szerintem)
- fa láttunk már ilyet gépátvételen de versenybe még nem nagyon..:S Előnye: könnyen munkálható, a fa fajták variálásával erős és könnyű kocsit lehetne csinálni. Hátránya: érteni kell hozzá, bonyolultabb az elemek fix egymáshoz fogatása.
elől egy, hátul kettő: én minden esetben a hátsó részt tartom reálisnak meghajtani, az első kereket/eket kormányozni. Három keréknél fontos figyelni arra, hogy a súlypont minél lejjebb legyen, valamint a kerekek elhelyezése minél stabilabb úttartást tegyen lehetővé. (nem egy autó elhagyta a pályát, mert az orrát eltolta és nem tudta bevenni a kanyart)
elől kettő, hátul egy: Ebben az esetben a hátsó kereket hajtjuk, a motor ereje egy kerékre összpontosul. Első két kereket kormányozni. Megjegyzem, a 2. elektromobilon jött egy német csapat, akik az első kereket hajtották meg, és a hátsót kormányozták, de a hátsó kerék mozgatásához használt munkahengerek nem voltak éppen költséghatékonyak. Nem javaslom a hátsó kerék kormányzását, bár vállalkozó szellemmel jól meg lehetne csinálni.
- 4 kerék: Elejét kormányozni, végét hajtani (lehetséges differenciál művel, lehet csak egyet meghajtani, vagy legegyszerűbben és hatékonyabban a régi orosz traktor differenciál, de majd a hajtásnál részletesen)
- "virtuális" 4 kerék: Én alkottam ezt a fogalmat, de mások valósították meg. Lényegében egy bicikli felépítés 2 oldalkerékkel. Vicces volt látni a szabályok ezen kiforgatását, de amit nem tiltanak azt elvileg szabad. smile
Milyenek legyenek a méretek?
Ebben már a szigorú előírásokra kell ügyelni, amik a verseny kiírásban szerepelnek.
Kezdjük az utastérnél:
Szedjük elő sofőrünket, és döntsük el milyen magasban, milyen pózban fog a sofőr vezetni. Előny, ha kilát a kocsiból. smile Ha megvannak a méretek, amiben elhelyezkedik a sofőr, akkor jöhetnek a szabályok.
Eddigi fő szabály: az utasteret bukócsővel kell körbevenni, aminek a meglétét, tervezéskor és átvételkor ellenőrzik!! (láttunk olyat h. alu csövükre bilincset fogattak és arra hegesztették pánikszerűen a bukócsövet mert a gépátvételen 3 óra alatt át kell menni) A bukókeretre vonatkozó szabályok: a válltól számított oldaltávolság legalább 10 cm kell, hogy legyen. A kocsi elejétől számított távolság legalább 30cm-kell, hogy legyen, továbbá a vezetőülésnek biztosítania kell a vezető megfelelő oldaltartását. A váll és a comb vonalában az ülésnek minimum 100 mm-rel az ülés síkjából ki kell emelkednie. Verseny kagylóülés használata megengedett.
Ha az utastér meg van akkor a további fő méretek: a kocsi szélessége max 130 cm
Szia Je1nos!Kf6szf6nf6m a gyors ve1laszt.Letf6ltf6ttem,szerintem nagyon szemle9letes e9s jf3l haszne1lhatf3 a hozze1m hansolf3 (MQL) kezdők re9sze9re is , akik az eleje9n inke1bb csak modulokbf3l prf3be1lnak e9pedtkezni.Az e1ltalam emledtett indike1torbf3l kivett MA meghate1roze1ssal kapcsolatba a kf6v. ke9rde9sem lenne: a meghate1roze1sban szerepel egy ciklusve1ltozf3, amivel nem tudok mit kezdeni e9s nem tudom hogy egyene9rte9kfc-e az e1ltalad kf6zf6lt meghate1roze1ssaL.A programre9szlet: for(i = 0; i <= limit; i++) { counter=i; Range=0; AvgRange=0; for (counter=i ;counter slowerEMAnow) && (fasterEMAprevious slowerEMAafter)) { CrossUp[i] = Low[i] Range*1.5; } else if ((fasterEMAnow slowerEMAprevious) && (fasterEMAafter < slowerEMAafter)) { CrossDown[i] = High[i] + Range*1.5; } } return(0);}Előre is kf6szf6nf6m a segedtse9get, kellemes he9tve9ge9t.: Towbar